Veröffentlicht inNews

Cultist Simulator: Narratives Kartenspiel mit Lovecraft-Einflüssen erscheint Ende Mai

Narratives Kartenspiel mit Lovecraft-Einflüssen erscheint Ende Mai

©

Der Cultist Simulator von Alexis Kennedy (Fallen London; Creative Director bei Sunless Sea) wird am 31. Mai 2018 für PC erscheinen (Steam, GOG.com, Humble und itch.io). In dem narrativen digitalen Kartenspiel kombiniert man verschiedene Karten (Aktionen, Objekte, Personen, Kreaturen), führt damit die Story fort und wird dadurch mächtiger.

Beschreibung laut Hersteller: „In this 20-40 hour game, you’ll:

  • Combine cards to tell your own story in a rich, Lovecraftian world of ambition, appetite and abomination. Corrupt your friends. Consume your enemies. There is never only one history.
  • Found a cult, dedicated to the Red Grail, or the Witch-and-Sister, or the Forge of Days. Recruit Believers and promote them to Disciples to serve as burglars, researchers, cat’s-paws. Use your disciples to keep you fed – or feed on your disciples.
  • Unravel arcane, unacknowledged mysteries. Translate grimoires and glean their lore. Locate and pillage the Star Shattered Fane. Penetrate the realm of the Hours, and win a place in their service. Perhaps – if you are very cunning – you may even glimpse the Mansus.
  • Outwit rivals, investigators and the increasingly suspicious Authorities. Your own altered Appetites may force you to act abominably, but your Cause must not be stopped.
  • Transcend death with a story-driven legacy system. Perhaps your inheritors will complete the Rite of the Crucible Soul. Perhaps they’ll find peace in a pleasing career. Perhaps they’ll bring the Dawn.“

Eine kurze Geschichte der Videospiele

Die Geschichte der Videospiele beginnt bereits in den späten 1940er Jahren mit wissenschaftlichen Tüfteleien. Die erste bekannte von ihnen war “OXO”, ein Tic-Tac-Toe-Spiel, in dem man gegen den Computer antrat.


Kommentare

0 Kommentare

Hinterlassen Sie bitte einen Kommentar.